Phrase (Türkçede karşılığı olmayan kalıplar)

By Necatikrks - Ekim 16, 2018

Merhaba arkadaşlar,

İngilizce konuşabilmek için cümle kurmaya ihtiyacımız olduğunu hepimiz biliyoruz.4 ana zamanı bilmek çok önemli olduğunu biliyoruz. Nedir bu 4 temel zamanlar, GENİŞ ZAMAN, GELECEK ZAMAN, GEÇMİŞ ZAMAN ve ŞİMDİKİ ZAMAN. Bunlar kadar önemli olan bir konuya değineceğiz. 

Phrase ( Kalıp) İngilizce'de en önemli konulardan bir tanesidir. Direk sözlüklerde bulamayacağınız, sözlüklerde tek tek çevirdiğinizde saçma anlamlar çıkabilen Phrase dersleridir. Yabancıların bunları kalıp haline getirdiği ve günlük hayatlarında çok fazla kullandıkları için bu kalıpları öğrenmek çok çok önemlidir. Çünkü bunları öğrenemezsiniz, ezberleyebilirsiniz. Ve bunları günlük hayatta kullanmadığınız da kolayca unutabilirsiniz. Ben size bu kalıplardan en çok kullanılanları vereceğim ve bunları kullanmanız gerektiğini tekrar tekrar hatırlatacağım. 

Phrases Lessons


Hadi başlayalım. Aman dikkat bu kalıpları kelimelerine ayırıp çevirmeye çalışmayın, çünkü anlamsız bir sonuç ortaya çıkacaktır.


  • What's up? ;                                 Naber?
  • All is well ;                                  Herşey Yolunda 
  • What about you ;                          Ya sen?
  • What's the metter? ;                      Sorun ne?
  • Get well soon:                     Geçmiş olsun
  • My mistake :                        Benim hatam
  • İt's broken down :                Bozuldu
  • I get it :                                 Anladım
  • Do you need any help?  :     Yardıma ihtiyacın var mı?
  • Don't Worry!       :                 Endişelenme
  • Get Relaxed :                        Rahatla
  • You're welcome :                  Rica ederim
  • That's very kind of you :      Çok naziksiniz
  • Could you do me a favour, please :   Bana bir iyilik yapar mısın?
  • I feel weirt      :                    Tuhaf hissediyorum
  • Dude :                                   Kanka
  • Bro  :                                     Kardeş
  • How is it going? :                 Nasıl gidiyor?
  • As a bomb!   :                       Bomba gibi
  • Congratulations :                   Tebrikler
  • I'm proud of you :                  Seninle gurur duyuyorum
  • By the way :                           Bu arada
  • You seem to be out of sorts :  Keyifsiz görünüyorsun
  • Just let it go   :                        Boşver gitsin
  • No way  :                                Başka yol yok
  • No options :                            Başka seçenek yok
  • I see   :                                     Anlıyorum.
  • Don't be so bad!  :                    Bu kadar da kötü olma
  • Don't get me wrong :               Beni yanlış anlama
  • You miss the boat :                   Anlamıyorsun
  • What do you mean? ;                Ne demek istiyorsun?
  • Stop beating around the bush!  Lafı dolandırıp durma
  • Take same time off:                  Biraz dinlen
  • Consider it done :                      Olmuş bil
  • That's on honour for me :          Benim için bir onur
  • İt's my pleasure   :                      Benim için bir zevk
  • See you!             :                      Görüşürüz

Bu dersimiz de sizi sıkmamak adına bu kadar ile yeterli tutuyorum. Şöyle bir göz atalım 37 tane kalıpla bile birçok konuşmayı gerçekleştirebiliriz. İlk işimiz bunları ezberlemek. Devamı gelecek.




  • Paylaş

Bunları da beğenebilirsin

0 yorum